Prodavačky v Česku začínají zákazníky rozčilovat. Mají pro ně zvláštní nabídky

Všichni jsme se s tím setkali. Jste v obchodě. Když konečně seženete všechno, co jste chtěli koupit, vystojíte nekonečnou frontu u pokladny a dostanete se na řadu, místo rychlé akce „zaplatím odcházím“ vás nebohá prodavačka bombarduje dotazy, zda nechcete takové a makové sérum proti vráskám nebo akci 3+1 na absolutně zbytečný produkt.

Marketing je marketing

Ano, tahle prodejní praktika je otravná. Přece máte oči a ve frontě u pokladny většinou i dost času si nabídku včetně do očí bijících cedulek upozorňujících na neuvěřitelně nízkou cenu dobře prohlédnout. Jenže marketing je marketing, a i když tomu možná nechcete věřit, nabízení zboží tímto způsobem prostě pořád ještě funguje. Ne že by se snad všichni nechali přemluvit, nakonec si produkt koupí skutečně jen hrstka zákazníků, ale i tak se tento tah vyplatí.

Co na to zákazníci?

Jsou naštvaní. Podobné praktiky jim přijdou nízké, nefér a dost otravné. Většina s nezájmem odmítne, najdou se však i tací, které nechtěná nabídka pobouří natolik, že se na prodavačku utrhnou, někdy i vulgárně. Na druhou stranu existují lidé, kterým situace nepřijde natolik šílená, aby ji řešili, zkrátka bez emocí odmítnou. A ti nejempatičtější? Ti soucítí s prodavačkami.

Foto: Freepik

Co na to prodavačky?

Dámy za pokladnou si totiž tento obchodní tah nevymyslely samy a věřte, že kdyby podobné tanečky dělat nemusely, byly by šťastnější. Proto na to zkuste příště myslet a ten nejlepší šampon odmítněte s klidem a úsměvem na rtech. Aspoň nerozbrečíte prodavačku a vám nepraskne cévka. Anebo se vydejte směrem k samoobslužné pokladně. Ta vám zboží, které nechcete, nabízet nebude. Aspoň prozatím.

Foto: Freepik, zdroj: Asenior, Kupi