Cesta do obchodu se může stát takovým malým velkým dobrodružstvím. Budou mít skutečně všechny produkty, na které nás nalákal leták? V jakém stavu bude pultové maso a rohlíky? Kolik kilometrů bude mít fronta, případně zvládnete dobře zvážit ovoce na samoobslužné pokladně? A hlavně – zaplatíte pouze za to, co jste si koupili?
Vyplatí se kontrolovat účtenky?
Ano. Ano, vyplatí. Rychle projet účtenku pohledem nezabere déle než půl minutky a vy pak můžete v klidu s nákupem odejít. Pokud narazíte na nesrovnalost, můžete problém vyřešit hned na místě. Lepší než se zoufale chytat za hlavu až po příchodu domů.
Prodavači jsou taky lidi
Nejčastěji k pochybení dojde z pouhé nepozornosti. Prodavačka vám prostě omylem nakliká místo 10 rohlíků 20 nebo jednu věc pípne dvakrát. Nebo má zboží špatný čárový kód. Nebo vám je zlevněné zboží naúčtováno za plnou cenu. Netřeba za tím hledat zlý záměr a paranoidně se domnívat, že vás chce obchodní řetězec připravit o všechny úspory. Vždyť prodavači jsou taky jenom lidi.

Pozor i na restaurace
Někdy se spálíte také v restauraci. Číšník vám vyjede klasickou účtenku a shodnou částku pak zadá do terminálu. Jenže opět se může splést. Proto buďte vždy při placení pozorní a ostražití a rychle v hlavě vyhodnoťte, zda částka sedí, ideálně ještě o něco dřív, než kartu přiložíte k terminálu.
Ze života
Je to tak. V obchodě nás někdy mohou ošidit, proto důvěřujme, ale prověřujme. Jedna paní kupříkladu zjistila, že je jí účtována záloha za láhev, která ovšem byla nevratná. A případů, kdy jste zaplatili za něco, co jste nekoupili, máte i vy pravděpodobně na vydání knihy.
Odpustit a jít dál
Obchodní řetězce rádi chybu uznají a peníze vám vrátí, takže netřeba se rozpálit tak úplně do běla. Chce to zkrátka zlatou střední cestu. Účtenku rychle zkontrolovat, nemusíte ji studovat tři hodiny, a v případě chyby se snažit vzniklý problém řešit slušně a v klidu.
Foto: Shutterstock, zdroj: prahain.cz, kupi.cz