Potraviny, které pomohou spálit tuk v oblasti břicha

Břišní tuk patří mezi ty nejškodlivější. Kromě toho, že může způsobit cukrovku a zadělává na srdeční choroby, tak je problematický také z hlediska otěhotnění. Navíc, když už se vám podaří otěhotnět, může být těhotenství s nadměrným množstvím tuku v těle – a na břiše se mu tradičně daří nejlépe – velmi problematické. Zjednodušeně řečeno jsou pak výše uvedené potíže pravděpodobnější a mají na zdraví matky i plodu větší dopad.

Pochopitelně platí, že základem pro odbourání tuku je vyvážený a pokud možno redukovaný jídelníček (oproti dosavadnímu stavu). Pouze vyšším výdejem energie než jejím příjmem se tuku v těle zbavíte. Zároveň se to ale nesmí přehánět a je dobré znát potraviny, které vám se spálením tuku v břišních partiích pomohou.

Zelenina

Naprostým základem je konzumace velkého množství zeleniny. Kromě toho, že vám zelenina navodí pocit sytosti, aniž byste do sebe napumpovali přebytečné kalorie, podporuje také trávení a lepší zpracování dalších potravin. Na spalování tuků je pak ideální zejména brokolice, mrkev, kapusta nebo špenát. Do těla tak dostanete spoustu vlákniny a antioxidantů.

Luštěniny a fazole

Luštěniny představují fantastický zdroj bílkovin, vitamínů, minerálů a vlákniny. Tato kombinace je ideální pro potlačení hladu a zabránění přejídání. Pokud chcete shodit tuk v oblasti břicha, rozhodně se fazolím a luštěninám nevyhýbejte.

Ryby

Rybí maso z velké části není příliš tučné. A když už ano (například losos), jde o tuky velmi zdravé a obsahující pořádnou porci omega-3 mastných kyselin, které zrychlují práci metabolismu a tím i spalování tuků. Kromě toho ryby obsahují velké množství bílkovin. Ty hrají důležitou roli v budování svalů, v něž se tuk v ideálním případě promění.

Mléčné výrobky

Mnoho lidí při dietě z nějakého důvodu vyloučí mléčné výrobky, případně přejde na ty tukově odlehčené. To je ale chyba. Konzumujte opravdové mléko a poctivé jogurty. Tuky v nich jsou zdravé, pro tělo potřebné a navíc vám přivodí příjemný pocit sytosti, aniž byste jich do sebe dostali kdovíjaké množství. Na ty špatné už pak nezbude místo. Jogurty s probiotiky jsou potom velkým pomocníkem pro správnou funkci trávení. Trávicí systém je přitom velmi důležitou komponentou pro hubnutí.

Ovoce

Trávení podpoříte také konzumací ovoce, které obsahuje velké množství vlákniny, antioxidantů a vitamínů. Ovoce také pomáhá snižovat krevní tlak, což lidem s nadváhou může pomoci. Pro hubnutí se hodí zejména jablka, ananas, hroznové víno, jahody nebo melouny.

Houby

Pokud máte rádi houby, máte při hubnutí napůl vyhráno. Houby jsou totiž bezmála zázračnou potravinou, která obsahuje minimum kalorií, ale zato spoustu bílkovin a mimo jiné i vitamínu D, který je bezpodmínečně nutný pro dobré fungování metabolismu.

Foto: Freepik

  1. tak verit ze za vas bude hubnout jidlo? To si delate srandu. prijem musi byt nižší ne vydej, pak budete hubnout ale cokolada nebo plny talir vam opravdu nepomuze. lepsi je rozdelit jidlo na 6-7 jidel denne a velmi male porce a vice pohybu. Bez pohybu NIKDY nezhubnete.

    1. Píšete-bez pohybu NIKDY nezhubnete. Ano-zdraví jedinci bez žádných bolestí ve svém těle. Ale poraďte mi- obou strana operace kolenních kloubů-endoprotézy, operace srdeční chlopně-dýchání špatné. Po 100m chůze odpočinek. Jak dál???

      1. Strava ovlivní váhu až v 80%. Lze zhubnout i bez pohybu, důležitý je nižší příjem než výdej 🙂 Jinak pro vás by byl ideální bazén- jak na cvičení, tak plavání .

    2. ha ha ha háááááááááááááááááá

      já sedím celý den u telky a mám 27 kg dole za cca 3/4 roku,co ty na to blbečku?
      Ono totiž nakaždého platí něcojiného,víme?to už chtělo dávat lepšípozor při výuce o člověku,jako takovém,ale tebetoasi zjevně nebaviloa dáváš přednot vyhublým,neforemným,silikonovým a dokonale umělým věšákům na šaty,že?

  2. Tuky spolehlivě spálí-benzín,ředidla,nafta ale hořící zeleninu,houby,luštěniny jsem fakt ještě neviděl !!!

  3. Minule tady psali,že na spálení tuků není vhodné sladké ovoce jako meloun,hrozny atd.Dnes to zase doporučují.A prý co nejvíce zeleniny,to je taky pěkná blbost.Většina zeleniny na trhu stojí za prd a proč do sebe pumpovat jedy.Nebo jablka 2 roky stará.Raděj běhat a cvičit,to je recept a ne vozit zadek v autě.

  4. omezeni prijmu..mene sacharidu a tuku,,, vice bilkovin a pohybu,,zelenina a ovoce je dulezite,,pokud jste ucpani,,nefunguji streva tak to nefunguje,,,spalovani neni dostatecne,,je potreba zrychlit metabolismus,,,takze dost pohybu,,,prochazka ci jizda na kole,,,zadne sladkosti,,cukr se uklada zbytecne do tuku,,,je potreba si hlidat sve nutricni hodnoty,,,

  5. Kazde telo je jine ,ale je jasne ,ze zdravi, i kdyz tlustejsi clovek, ma miti pohyb ,cvicit a nezrat ,jen ovoce a zeleninu .ja zhubla za 14 dni 10 kg cvicenim i dietou ,to nebyl problem ,ale si to udrzet je problem hihihi

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.